Contactează-ne
certificari

Se lansează SICAP! Ți-ai configurat firewall-ul pentru 2 Aprilie?

Se lansează SICAP! Ți-ai configurat firewall-ul pentru 2 Aprilie?

Agenţia pentru Agenda Digitală a României (A.A.D.R.) a anunțat că în data de 2 Aprilie 2018 se lansează spre utilizare noul Sistem Electronic al Achizițiilor Publice. Noua aplicație va fi accesată tot din browser și utilizează cele mai noi tehnologii și protocoale web iar utilizatorii sunt nevoiți să își reconfigureze setările din firewall pentru a putea utiliza noul sistem.

Toate procedurile subsecvente momentului lansării se vor desfașura în noua aplicație, cea veche permițând utilizarea doar până finalizarea procedurilor care sunt deja în desfașurare în sistem.

Printre principalele îmbunătăți pe care noua platformă promite că le va aduce utilizatorilor se numără:

  • Interfață intuitivă și prietenoasă încă de la înregistrarea în sistem;
  • Criterii avansate de căutare și raportare a informațiilor;
  • Modul de contracte care permite gestionarea tuturor tipurilor de contracte și a actelor adiționale încheiate;
  • Versionări pentru fiecare tip de anunț;
  • Modul de activare automată a plăților pentru servicii oferite operatorilor economici;
  • Serviciu avansat de notificări automate;
  • Operare și vizualizare pe terminale mobile;
  • Integrare cu instituții-cheie în domeniul achizițiilor publice;
  • Soluție de raportare extinsă pentru instituțiile cu rol de monitorizare, reglementare și control în domeniul achizițiilor publice;
  • Încărcare multiplă de documente direct la nivelul procedurii de atribuire;
  • Achiziție directă multiplă de la același operator economic;
  • Import de repere în catalog; 

Utilizatorii existenți la momentul lansării noii platforme nu vor avea nevoie de alte date de logare, însă noul sistem le va cere să completeze câteva date suplimentare după autentificare și le va semnala singur secțiunile unde trebuie introduse. Dacă nu ai mai lucrat în S.E.A.P. și vrei să participi la achiziții directe sau proceduri de atribuire în calitate de ofertant sau autoritate contractantă, va trebui sa obții credențialele de autentificare din noua aplicație. Vei obține un cont de utilizator și o parolă de acces cu care te vei putea autentifica și în vechiul sistem.

Câteva funcționalități care vor fi disponibile în noua aplicație:

  • Recuperarea și reînnoirea certificatului digital;
  • Publicarea Programului Anual Achiziții Publice (PAAP);
  • Inițierea anunțurilor de intenție, anunțuri publicitare și de consultare a pieței;
  • Publicarea de cataloage produse/servicii/lucrări;
  • Participarea la cumpărări directe în calitate de operator economic sau autoritate contractantă;
  • Derularea de noi proceduri de achiziție în calitate de autoritate contractantă;
  • Înscrierea și participarea ca ofertant la procedurile de achiziție inițiate de autorități contractante;

A.A.D.R. avertizează utilizatorii că în vechea aplicație S.E.A.P. nu vor mai fi disponibile câteva dintre funcționalități precum înregistrarea, reînnoirea, recuperarea certificatului digital sau participarea la cumpărări directe.

Comunicatul oficial pe care A.A.D.R. l-a eliberat pentru opinia publică cu privire la lansarea noului S.E.A.P. și toate modificările care vor urma îl puteți vizualiza aici